Lemmikki-ihmisten kanssa Himoksella


iguaani

Olen 4-vuotias Iguana Iguana. Oikea nimeni on DJ, mutta tottelen ainoastaan sanaa ”Poika”. Kerron nyt mitä olen puuhaillut lemmikkieni -tyttöihmisen ja poikaihmisen- kanssa. Ihmiseni järjestävät minulle kaikenlaista hauskaa, tällä kertaa minua varten vuokrattiin mökki sukulaislemmikki-ihmisten toimesta Himokselta jonne kutsuttiin kunniavieraan eli minun lisäkseni useita ihmisiä ja ystäväni, karvainen pieni liskonpoikanen nimeltä Piski.

Tässä olemme juuri saapuneet perille. Tyttöihmiseni luulee voivansa hämätä kameraa. Oikeasti hän ei ole noin hyvännäköinen. Vain me poikaiguaanit osaamme muuttua oransseiksi tarvittaessa.

Tässä olemme juuri saapuneet perille. Tyttöihmiseni luulee voivansa hämätä kameraa. Oikeasti hän ei ole noin hyvännäköinen. Vain me poikaiguaanit osaamme muuttua oransseiksi tarvittaessa. Lemmikkini, tyttöihminen, osaa vaihtaa vaan pääkarvojensa väriä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ystäväni, karvalisko Piski, jolle välillä hieman uhoan koska hän on minua pienempi ja minä olen porukan pomo.

iguaani kiipeää

Ihmiset olivat sitä mieltä että minä en uskaltaisi tai osaisi kiivetä portaita ylös, joten näytin miten kiivetään portaat ylös ja tässä kuvassa hymyilen voittajan hymyä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alas en viitsinyt kiivetä itse joten tyttöihmiseni kantoi minut. Hyppääminen olisi kuulemma ollut huono idea, vaikka olisinkin oikein mielelläni hypännyt täältä parvelta pöydälle. Hyppiminen ja tavaroiden pudottelu pöydiltä on mukavaa, mutta ihmiseni pahoittavat mielensä tavaroiden pudottelusta joten teen niin ainoastaan silloin tällöin.

iguaani ulkona

Koska en ole tottunut olemaan ulkona, pörhistelin aluksi partaani ja piikkejäni ihan varmuuden vuoksi ilmoittaakseni mahdollisille uhkaajille kuten pikkulinnuille ja mökkinaapureille että minua ei kannata pahat mielessä lähestyä. Olikin oikein hyvä että pörhistelin, koska pörhistelyni ansiosta kukaan ei uhannut minua, Piskiä eikä ihmisiäni koko mökkireissun aikana.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Terassilla oloa ei lasketa ulkona oloksi koska yläpuolella on katto, joten saatoin ottaa iisimmin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Minä näen naapurit mutta he eivät näe minua. Hah.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Todettuani ulkoilualueen harmittomaksi paikaksi, päätin itse hakeutua sinne jaloittelemaan. Söin lounaaksi puusta pudonneita urpuja jonka jälkeen halusin takaisin sisälle. Nurmikolla kävely on nuivaa hommaa. Juoksin siis naapurin ovelle joka on ihan loogista koska tyttöihmiseni ymmärsi vihjeen ja kantoi minut takaisin sisälle.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ulkoilun jälkeen otin nokoset tyttöihmiseni mukavan pehmeän mahan päällä ja herättyäni herätin mokoman laiskamadon raapaisemalla naarmun poskeen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Herätin myös poikaihmiseni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Auringonotosta me iguaanit pidämme. Koska en viihdy nurmikolla emmekä muutenkaan matalilla paikoilla, valitsin auringonottopaikakseni poikaihmiseni pään.

iguaani ottaa aurinkoa

Olin porukan ainoa joka sai komean rusketuksen. Todisteena valjaista jääneet rusketusraidat selässäni.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tyttöihminen laittoi ruokaa päähäni ja kehui komeaksi. Olen kyllä komea ilman syötäviä asusteitakin.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ystäväni Piski on typerä henkilö. Hän kävi uimassa kylmässä vedessä. Me iguaanit pidämme ainoastaan lämpimästä vedestä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ystäväni Piski kasteli ihmisetkin kylmällä vedellä.

1hah

Ihmiseni pitivät hauskana piirtelemistä pakettiin joka sisältää ihmisten ravinnoksi soveltuvaa nestemäistä versiota minunkin herkustani – viinirypäleistä. Näitä nestemäisiä minä en tosin nauti koska kuten sanoin, ne ovat ihmisille suunnattua ruokaa ja kukapa sitä lemmikin ruokia söisi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ennen kotiin lähtöä otin vielä aurinkoa iloisen isopäisen tyttöihmiseni kanssa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tässä kuvassa minä olen kantokassissa poikaihmiseni vieressä. Kaupunkioloissa liikuskellessani olen  kantokassissa, koska suuret määrät random-ihmisiä ja heidän kulkuneuvojaan ovat arveluttavaa katseltavaa. Kassissa oman tyynyn ja peiton kanssa on helpompi olla koska silloin randomit eivät näe minua ja minun ei tarvitse turvata omaa tilaani näyttämällä miten lyödään hännällä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Poikaihmiseni otti kuvan tyttöihmisestäni kun odotimme junaa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Minä en aina haukottele, mutta silloin kun haukottelen niin teen sen komeasti. Lemmikkivaunussa viihdyn, koska lemmikkejä (eli ihmisiä) on vain vähän ja  saan aina osakseni paljon ansaittua ihailua.

 

Briefly : spent a couple of days at a rented summer cottage in Himos. Let the pictures talk for themselves🙂

16 kommenttia artikkeliin ”Lemmikki-ihmisten kanssa Himoksella

  1. Hih, hauska merkintä😀
    Seurasin sinuu edellisessä blogissakin mutta oon ollut vähän epäaktiivinen blogimaailmassa niin nyt vasta löysin tänne. Kivaa lukea siun juttuja suomeksikin. ^-^
    Taisin muuten vilaukselta nähdä siut joku viikonloppu Koskipuistossa, oliskohan ollut toukokuun puolivälissä. Mutta miespuoliskolla oli niin kiire etten ehtinyt tulla sanomaan mitään. :<

  2. Moikka! Mikä on tiedän iguherran tarina? Itseltä on kadoksissa (tai siis en tiedä missä tällä hetkellä asustaa) aikaisemmin omistamani igu-uros jonka uusi omistaja myi teille tietämättömille, oli hyvin samanoloinen kun tämä teidän kaveri🙂

    • Moi! Meidän igu on kotoisin Japanista, hankimme jo kun oli pieni poikanen🙂 . Minkäniminen- ja ikäinen igu sulla oli? Joo, se oisi aina kiva tietää että missä vanha eläinystävä nykyään menee, toivottavasti löytyy sinunkin liskokaverisi vaikkapa netistä. Herppi.nettiä ainakin kannattaa seurailla🙂

      Ps. Mukava törmätä iguja arvostavien ihmisiin, igut on mahtavia😀

Kommaa!

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s